10 Hotel Budget Banda Aceh Yang Bersih dan Selesa


Bercuti di Banda Aceh tidak perlu melibatkan perbelanjaan yang besar. Terdapat banyak pilihan hotel budget yang bersih dan selesa di bandar ini yang sesuai untuk pelancong yang ingin menjimatkan perbelanjaan tetapi tidak mahu mengorbankan kualiti penginapan. Berikut adalah senarai 10 hotel budget di Banda Aceh yang bersih dan selesa untuk anda pertimbangkan semasa melancong ke bandar ini.

1. Hotel Grand Nanggroe
Hotel Grand Nanggroe terletak strategik di pusat bandar yang menyediakan kemudahan yang selesa dengan harga yang berpatutan. Bilik-bilik di hotel ini dilengkapi dengan kemudahan asas seperti televisyen, penghawa dingin dan bilik air yang bersih.

2. Hotel 61 Aceh
Hotel 61 Aceh menawarkan penginapan yang selesa dengan harga yang berpatutan. Hotel ini terletak berdekatan dengan pelbagai tempat makan dan kedai-kedai serbaneka untuk kemudahan para tetamu.

3. Hotel Meuraxa Aceh
Hotel Meuraxa Aceh menawarkan bilik-bilik yang bersih dan selesa dengan harga yang mesra bajet. Para tetamu boleh menikmati kemudahan akses WiFi percuma dan kedudukan strategik hotel ini yang berhampiran dengan tempat-tempat menarik di Banda Aceh.

4. Hotel Aria Gajah Mada
Hotel Aria Gajah Mada menawarkan bilik-bilik yang bersih dan selesa dengan harga yang berpatutan. Hotel ini turut menawarkan kemudahan tempat letak kereta percuma dan pusat perniagaan untuk keselesaan tetamu.

5. RedDoorz @ Jalan Tgk Daud Beureuh
RedDoorz @ Jalan Tgk Daud Beureuh menawarkan bilik-bilik yang bersih dan selesa dengan harga yang berpatutan. Para tetamu boleh menikmati kemudahan akses WiFi percuma dan lokasi hotel yang strategik berdekatan dengan pelbagai tempat makan dan perbelanjaan.

6. OYO 2236 Hotel Musnadi
OYO 2236 Hotel Musnadi menawarkan penginapan yang selesa dengan harga yang mesra bajet. Para tetamu boleh menikmati kemudahan bilik yang bersih serta kedudukan hotel yang berdekatan dengan tempat-tempat menarik di Banda Aceh.

7. Wisma Cinta
Wisma Cinta merupakan pilihan yang baik bagi para pelancong yang mencari penginapan yang berpatutan dan selesa di Banda Aceh. Hotel ini menawarkan bilik-bilik yang bersih dan selesa dengan kemudahan asas seperti televisyen dan penghawa dingin.

8. OYO 3067 Hotel Flamboyan
OYO 3067 Hotel Flamboyan menawarkan bilik-bilik yang bersih dan selesa dengan harga yang berpatutan. Para tetamu boleh menikmati kemudahan tempat letak kereta percuma dan akses WiFi percuma di hotel ini.

9. RedDoorz @ Jalan Cut Nyak Dhien
RedDoorz @ Jalan Cut Nyak Dhien menawarkan penginapan yang bersih dan selesa dengan harga yang berpatutan. Para tetamu boleh menikmati kemudahan akses WiFi percuma dan lokasi hotel yang strategik berdekatan dengan pelbagai tempat makan dan perbelanjaan.

10. OYO 1884 MyHome
OYO 1884 MyHome menawarkan bilik-bilik yang bersih dan selesa dengan harga yang berpatutan. Hotel ini turut menyediakan kemudahan asas seperti televisyen, penghawa dingin dan bilik air yang bersih untuk keselesaan tetamu.

Itulah 10 hotel budget yang bersih dan selesa di Banda Aceh yang sesuai untuk para pelancong yang ingin menjimatkan perbelanjaan semasa melancong ke bandar ini. Dengan kemudahan yang ditawarkan dan harga yang berpatutan, anda pasti akan mendapat penginapan yang memuaskan di bandar yang menarik ini..selamat melancong!