7 Tempat Shopping Berdekatan Dengan Hotel Murah Di Banda Aceh


Banda Aceh merupakan destinasi pelancongan yang popular di kalangan pelancong domestik dan luar negara. Terkenal dengan keindahan alamnya, budaya yang kaya serta makanan yang lazat, Banda Aceh pastinya akan memikat hati anda.

Apabila anda berkunjung ke Banda Aceh dan ingin melakukan sedikit shopping, terdapat beberapa tempat beli-belah yang berdekatan dengan hotel-hotel murah di sekitar bandar. Berikut adalah 7 tempat shopping berdekatan dengan hotel murah di Banda Aceh:

1. Pasar Aceh
Pasar Aceh merupakan pasar tradisional yang terletak di pusat bandar Banda Aceh. Terdapat pelbagai jenis barangan seperti pakaian, makanan dan barang keperluan harian. Pasar ini berdekatan dengan beberapa hotel murah seperti Marlin Hotel, Hotel Sei Handak dan Hotel Meurah Mulia.

2. Tunjungan Plaza
Tunjungan Plaza merupakan pusat beli-belah moden yang menawarkan pelbagai jenama terkenal dari dalam dan luar negara. Terdapat juga pusat makanan dan hiburan di sini. Tunjungan Plaza berdekatan dengan Hotel Grand Kuta, Hotel Nalendra dan Hotel Grand Arctic.

3. Matahari Department Store
Matahari Department Store adalah destinasi beli-belah pilihan ramai di Banda Aceh. Di sini anda boleh mendapatkan pakaian, kasut, aksesori dan barangan keperluan lain. Matahari Department Store berdekatan dengan hotel-hotel murah seperti Hermes Palace Hotel, Hotel Grand Permata Hati dan Hotel Grand Nanggroe.

4. Aceh Mega Mall
Aceh Mega Mall merupakan pusat beli-belah yang terbesar di Banda Aceh. Terdapat pelbagai kedai pakaian, makanan, barangan elektronik dan lain-lain di sini. Aceh Mega Mall berdekatan dengan beberapa hotel murah seperti Hotel Sulthan, Grand Nanggroe Hotel dan Midtown Inn Hotel.

5. Lambaro Plaza
Lambaro Plaza merupakan pusat beli-belah yang popular di kalangan penduduk tempatan. Di sini anda boleh membeli pakaian tradisional Aceh, cenderahati dan barang kraf tangan. Lambaro Plaza berdekatan dengan hotel-hotel murah seperti Medan Hotel, Hotel Permata dan Millennium Garden Hotel.

6. Aceh Mall
Aceh Mall adalah pusat beli-belah yang terletak berhampiran dengan pusat bandar Banda Aceh. Terdapat pelbagai jenama tempatan dan antarabangsa di sini. Aceh Mall berdekatan dengan hotel-hotel murah seperti Rahmat Hotel, Hotel Shangrila dan Hotel Elaf.

7. Plaza Atrium
Plaza Atrium merupakan destinasi beli-belah yang menawarkan pelbagai jenama pakaian, aksesori dan barang keperluan harian. Terdapat juga pusat makanan di sini. Plaza Atrium berdekatan dengan beberapa hotel murah seperti Hotel Lido, Hotel Marina dan Hotel Grand Arabia.

Jadi, apabila anda berkunjung ke Banda Aceh dan ingin membeli-belah, jangan lepaskan peluang untuk melawat beberapa tempat shopping yang berdekatan dengan hotel-hotel murah di sekitar bandar. Selamat berbelanja dan menikmati pengalaman membeli-belah di Banda Aceh!